۱۳۸۶ اردیبهشت ۲۲, شنبه

hot spring of ardabil

آبهای گرم و سرمایه گذاری در استان اردبيل
طرح ساماندهي ساختار صنعت گردشگري كشور كه به حق مي توان گفت از بنيانهاي اساسي توسعه نظام اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي كشور است بدون آگاهي از ماهيت ذاتي صنعت توريسم و تدوين برنامه اي هدفمند در جهت سرمايه گذاري بخش خصوصي و نيز دولتي با سياستگزاري هدايت بخش دولت امكان پذير نخواهد بود.
دراين راستا بستر سازي مناسب و استفاده از مكانيزم هاي لازم براي جـــــــذب سرمايه هاي خصوصي و نيمه دولتي و بانكها از اولويتهاي نخستين برنامه ملي توسعه گردشگري به شمار مي رود و بي شك دور نماي اين بخش را در آينده اي نزديك روشن خواهد ساخت .
در وضعيت كنوني و با عنايت به ويژگيهاي اكولوژيكي استان اردبيل و تنوع آب و هوايي آن و چشم اندازهاي طبيعي با مناظر بديع ، بي نظير و شگفت انگيز كه همچون انگشتري ، نگين آبهاي معدني را در آغوش گرفته اند از اساسي ترين جاذبه هاي توريستي در بحث اكوتوريسم مي باشند و همه ساله ميليونها نفر را با اهداف درماني و تفريحي به سوي خود مي كشانند.
با اين وصف لزوم معرفي آبهاي معدني استان اردبيل و پتانسيل هاي در آمد و تبيين واضح واقعيتها توجيه پذيري حيرت آور طرحهاي مربوط به آن و جايگاه ويژه ايي كه مي تواند در رونق اقتصادي و اشتغال زايي منطقه و حتي در سطح كشور داشته باشد محسوس است.
از طرف ديگر بحث و بررسي در رابطه با اين موضوع كه ساليان متمادي با بي مهري مواجه بوده است به طوري كه در حال حاضر هيچ گزارش علمي و تحقيقاتي جامع و در خور اصالت فرهنگي و مهارتي در دسترس نيست ، مي تواند از اهميت خاصي برخوردار باشد و به عنوان مقدمه اي زمينه ساز فعاليت هاي علمي و تحقيقاتي گسترده تر آتي باشد.
در این نوشته چگونگی برخورداری از توجیه اقتصادی بالای این طرحها با یک نمونه عینی بیان شده است که جهت دریافت این کتابچه لازم است تماس بگیرید...ttouraj@gmail.com-----

هیچ نظری موجود نیست: